Nihau - Reisverslag uit Xianyang, China van Michelle - WaarBenJij.nu Nihau - Reisverslag uit Xianyang, China van Michelle - WaarBenJij.nu

Nihau

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 Mei 2012 | China, Xianyang

Níhau allemaal! Jullie zullen wel gedacht hebben waar blijft zij nou met der grote verhalen? Maar de internet verbinding is heeeel slecht en facebook is hier verboden.. Maargoed eindelijk is hier mijn verhaal vanuit xi'an.. De 2e stad waar we nu zijn! Maar het begon allemaal maandag middag op schiphol! Daar stond ik dan, bij de bagageloketten, alleen.. Bij de paspoortcontrole, alleen, geld wisselen, alleen en nog een laatste hollandse maaltijd bij de mac.. Ook alleen haha goh wat voelde ik me stoer ( en dat mag ik best zeggen nu ) daar liep ik dan op schiphol... Aaaaaaah dacht ik van binnen, ik ga nu gewoon naar china, hoe gaaf is dat? Bij de gate al een aantal mensen vd groep gezien maar nog steeds niet helemaal duidelijk wie er bij de groep hoorde haha nou richting de slurf naar het vliegtuig! Oeeh nou kan ik echt niet meer terug, niet dat ik het wou maar vond het best spannend zo 'alleen'.. Hoopte wel dat ik n leuke vrouw naast me had, en gelukkig een engelse vrouw... Nou heerlijke vlucht gehad alleen slapen kon ik niet.. Omdat er zon heerlijke chinees tegen ne stoel zat aan te tikken ( we hadden van die schermpjes maar die waren touchscreen, handig als die touchscreen dan ook wel werkt haha maargoed ik probeerde het hem uit te leggen dat er naast de leuning ook nog wat knopjes waren en dat je m daarmee moest bedienen, maar nee ze dachten eerder die is niet goed joh!! ) maaaarjaaaaa.. Eenmaal aangekomen stond daar onze gids sharon klaar en onze reisleider carl! De groep werd duidelijk er er was al meteen een klik! Al weet ik nu nog steeds niet hoe iedereen heet maarja hahhaha. Transfer naar ons hotel in beijing wat echt een super grote kamer was! Helemaal voor mij alleen haha hoe luxe is dat? Even opgefrist en toen het welkomstdiner.. Gelijk met stokjes leren eten dus mam gooi je bestek maar weg ;-) de 3e dag vol gepland met excursies.. We hebben veel gezien, maar dat kon dan wel want we stonden om 8 uur paraat! We hebben het paleis vd henelse vrede bezocht, de verboden stad, tuinen, antiekwijk en de tempel van de hemel..wat allemaal heeeeel mooo was! En toen... Pekingeend diner! Was nog best lekker mot ik zeggen, ja had je niet verwacht he?! :p de drank vloeide rijkelijk dus toen we met de bus richting hotel gingen zijn wlde diehards die overgebleven waren zich op gaan frissen en toen hebben we nog heeeeerlijk en super gezellig op een terrasje gezeten! En toen..dag 4 de chinese muur, ja wat moet ik daar nou over zeggen, je MOET er geweest zijn, zoooo mooooi echt niet te geloven dat ik er nu gewoon geweest ben!! Verder de slakkentempel bezocht en toen savonds gegeten bij de burger king! Wat smaakte dat lekker zeg! Alleen heeeeet!!! Ik dacht laat ik eens 1 peper heet nemen dat is bij ons het minste heet maar hier in china??? Hahahaha je voelt m dus al aan komen, mond in de fik!! Maargoed het was top! Na het eten nog ff over de lokale markt geweest en dat was ranzig joh? Spinnen, schorpioenen, penis op een stokkie is hier een delicatessen maar bij mij niet! Bleh zo gOor haha maarja! De volgende dag vroeg uutgecheckt en zijn we me de riksja naar de hutongs gegaan, mooi om te zien hoe ze daar nog leven! Heel oud en klein, maar die oudste man van 93 die had mooi wel een plasma tv in huis staan hahaha te grappig was dat maarja daar moest je bij zijn, hetzelfde als bij de markt waar dlwe die dag ook heen zijn geweest, lever, hart, darm, poten, etc allemaak te koop, dus wie wat wil? Hahaha verder nog naar de lama tempel geweest en naar het zomerpaleis, heel mooi ook.. Maar de wc's in china? Daar had ik nog niet over gehad! Een gat in de grond dus hurken maar en hopen dat je niet valt of tegen je eigen aan piest whahaha maar het gaat me heel goed af moet ik zegge ! Savinds richting treinstation van beijing want we gingen ins klaar maken voor een 12 uur durende treinreis met de nachttrein. Ohh wat was dat gaaaaaffffff!!!! Ge-wel-dig! En wat heb ik lekker geslapen zeg? Als een roosje! Dat geldde niet voor iedereen hahahahaa nu zitten we in xi'an waar we net een 14 km lange fietstocht over de stadsmuren hebben gemaakt, was super!!!!! Net terug van de voetmassage, ook heeeeerlijk, nes herboren :p nu net me hotelkamer gezien en wauw! Nog groter hahahahaha ik tref het zo! Nou luitjes jullie horen van me, met mij gaat t iig super en ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe gaaaaf en cool en super leuk het hier is en de groep? Een grote familie!! Nou mensen, zaijian!!!!

  • 12 Mei 2012 - 10:40

    Elly:

    Lieve schat prachtig om te lezen dat je zo geniet van je reis nog heel veel plezier en geniet en maak veel foto's want we willen alles zien en horen als je thuis komt. Een dikke zoen en tot horens.

    xxx je ma.

  • 12 Mei 2012 - 15:35

    Anouk:

    Heej Michelle klinkt super! Haha ben jaloers. Veel plezier!

  • 12 Mei 2012 - 16:30

    Tamara Bont:

    aaaah miess! jezus jij hebt het daar wel goed zoals ik het lees hihi wat leuk voor je!:) nou je hebt wel al veel dingen gedaan echt leuk miess! nog veel plezier daarr hoop dat je nog meer leuke ervaringen meemaakt daaro in china! hihi Daag hooorr!xxx

  • 13 Mei 2012 - 15:07

    Gabb:

    Mogge! Chingchanger... Jij vermaakt je we'll daar zo te zien haha! Geniet er maar van! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xianyang

Michelle

Actief sinds 23 April 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5927

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 03 April 2014

Mexico - Belize - Guatemala - Honduras - NY

07 Mei 2012 - 24 Mei 2012

Mijn avontuur in China

Landen bezocht: